VARAŽDIN – Projekti i gradnja cestovne i željezničke infrastrukture na sjeveru Hrvatske bili su glavne teme konferencije „Hrvatski sjever: brze ceste i/ili željeznica“ koja je, u suorganizaciji Varaždinske županije i Hrvatskih cesta, održana u ponedjeljak, 7. listopada 2024. godine u Varaždinu. U sklopu konferencije održana su i dva panela na kojima su sudjelovali župani Varaždinske, Međimurske, Krapinsko-zagorske i Koprivničko-križevačke županije; Anđelko Stričak, Matija Posavec, Željko Kolar i Darko Koren, čelni ljudi Hrvatskih cesta i Hrvatskih željeznica te jedinica lokalne samouprave sa sjevera Hrvatske, kao i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek.
Konferencija je dobar doprinos u definiranju prioriteta u razvoju sjevera Hrvatske i njihove realizacije, smatra državni tajnik Tušek te je naglasio kako je Sjever ekonomski i gospodarski motor razvoja Hrvatske, s izvrsnim industrijskim pokazateljima, čiji je preduvjet daljnjeg razvoja upravo razvoj prometne infrastrukture.
-S toga, u projekte željeznice na sjeveru Hrvatske, u proteklih osam godina, uloženo je više od 350 milijuna eura. Radi se o elektrifikaciji pruge Zabok- Zagreb, modernizaciji pruge od Krapine do Zaboka, ide obnova pruge Varaždin- Čakovec, izgrađena je nova pruga oko Svetog Ivana Žabnog, a projekt pruge od Križevaca do mađarske granice je u završnoj fazi, rekao je Tušek.
Na području Varaždinske županije događa se veliki investicijski ciklus od 400 milijuna eura, od čega se 200 milijuna eura odnosi na ulaganja u javnu infrastrukturu, a toliko i u gospodarstvo pa je jasno da sve to treba pratiti kvalitetna infrastruktura, s naglaskom na prometnu infrastrukturu, rekao je župan Anđelko Stričak.
-U tom smislu ide i izgradnja brze ceste od Varaždina do Krapine. Od Varaždina do Lepoglave je ishođena lokacijska dozvola, od Varaždina do Tužna izabran je izvođač radova, a preostaje riješiti samo pojedine imovinsko-pravne odnose, pojasnio je župan Stričak.
Župani su se složili kako je nužno ubrzati dinamiku izgradnje prometne infrastrukture, ali i realizaciju strateških projekata Razvojnog sporazuma Sjever, što je posebno podcrtao župan Krapinsko- zagorske županije Željko Kolar naglasivši nužnost održavanja operativnih sastanaka s Vladom.
-No, ima i pozitivnih primjera pa je, primjerice, završena elektrifikacija pruge od Zaboka do Zagreba, odrađena interventna investicija u prugu od Krapine do Zaboka te je u završnoj fazi izgradnje 13 kilometara dionice ceste od Zaboka do Krapine, rekao je župan Krapinsko- zagorske županije Željko Kolar.
Župan Međimurske županije Matija Posavec je pozvao Hrvatske ceste i Hrvatske željeznice da sve projekte ubace u „petu brzinu“.
-Cilj nam je da se izgradi brza cesta Čakovec- Varaždin -Krapina, da se nastavi s ulaganjem u željeznicu pa da, za najviše dvije godine, građani sjevera Hrvatske u sat vremena, ili građani Kotoribe za sat i pol vremena, mogu doći do Glavnog kolodvora u Zagrebu, rekao je župan Posavec.
S obzirom na ulaganje od 350 milijuna eura u prugu Križevci- mađarska granica, ulaganjima u željeznicu zadovoljan je župan Koprivničko križevačke županije Darko Koren te naglašava kako je sada, zbog daljnjeg gospodarskog razvoja, važno izgraditi tzv. Podravsku magistralu, cestu od Ormoža do Iloka, a koja se sada djelomično realizira gradnjom obilaznica oko gradova na njenom budućem pravcu.
Teme panela bile su „Brze ceste i/ili željeznica“ te „Željeznice kao budućnost, željeznički prijelazi kao sadašnjost“.