Skip to content

U promet pušten željeznički promet preko novoizgrađenog mosta Drava u Botovu

Posted in Vijesti Radija Kaj

BOTOVO – Novoizgrađeni kolosijek preko novog mosta Drava u Botovu, od kolodvora Novo Drnje do mađarske granice, dužine 2,5 kilometara pušten je u promet 3. prosinca 2024. godine. Novi kolosijek, kao i most, izgrađeni su u sklopu projekta „Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica“. Novi kolosijek završava na državnoj granici s Mađarskom gdje se dalje nastavlja na postojeću infrastrukturu Mađarskih željeznica.
Puštanju u promet nazočili su državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić te predstavnici izvođača radova koji su obišli i novoizgrađeni željeznički kolodvor Novo Drnje.
-Lijepo je biti danas u Podravini, gdje otvaramo ovu dionicu pruge, jednu fazu cijelog projekta, koji predstavlja trenutačno najveći infrastrukturni građevinski projekt u RH. Što to znači za putnike? To znači da će Koprivnica i Zagreb biti ispod sat vremena. Mislim da ne treba govoriti sto će to značiti za kvalitetu života ovog kraja, Podravine, frekvenciju ljudi, mladih, umirovljenika, ali i prije svega za željeznički teretni promet, izjavio je ovom prilikom državni tajnik Tušek.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Kršić istaknuo je da je ovaj most dug 300 metara, visok i širok po 10 metara i težak 4 tisuće tona te da se sastavljao na obali Drave i metodom uzdužnog potiskivanja, koja se po prvi puta koristila u Republici Hrvatskoj, gurao na drugu stranu obale rijeke Drave. – Svjedočite danas da prvi puta njime voze vlakovi. Mahom će to biti teretni vlakovi iz i za luku Rijeka. To i jest smisao ovog projekta – povećati propusnu moć Mediteranskog koridora kako bi što više tereta moglo prolaziti od Rijeke prema Mađarskoj i obratno, naglasio je Kršić podsjetivši kako je nedavno u promet pušteno novih 15 kilometara pruge.
Od ukupno 42,6 kilometara, koliko je duga trasa pruge od Križevaca do mađarske granice, do sada je izgrađeno oko 38 kilometara novog kolosijeka. Projekt je trenutačno na 75 posto dovršenosti, a plan je radove završiti do kraja 2025. godine kada će vlakovi moći voziti do 160 km/h. Ukupna vrijednost projekta je 350 milijuna eura i sufinancira se iz fondova Europske unije, odnosno iz Instrumenta za povezivanje Europe.

Radio KAJ - Zagreb i sjeverozapadna Hrvatska