ZABOK/KRAPINA – Nedavno obnovljenu dionicu pruge Zabok – Krapina obišao je u srijedu, 11. rujna 2024. godine, potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. U obilazak 16 kilometara duge dionice pruge, potpredsjednik Vlade i ministar Butković, državni tajnik u resornom ministarstvu Žarko Tušek, gradonačelnici Krapine i Zaboka Zoran Gregurović i Ivan Hanžek te predstavnici HŽ Infrastrukture i HŽ Putničkog prijevoza, krenuli su vlakom iz Krapine prema Zaboku. U sklopu projekta obnove dionice Zabok – Krapina, koja se nalazi na regionalnoj pruzi Zabok – Đurmanec – državna granica, zamijenjene su tračnice i pragovi te je uređena podloga na 22 željezničko-cestovna prijelaza. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 15 milijuna eura.
– Obnova dionice Krapina – Zabok dio je investicijskog ciklusa obnove željezničke infrastrukture, koji je jako bitan u ovom dijelu Hrvatske, budući da će se sada obnovom te dionice dvostruko skratiti vrijeme putovanja prema Zagrebu, rekao je Butković istaknuvši da je ulaganje u željezničku infrastrukturu velik posao koji se nastavlja. – Ulaganje u željezničku infrastrukturu je nešto što će obilježiti sljedećih desetak godina. Mi smo uz pomoć Europskih fondova i Europske investicijske banke digli veliki zajam, od oko 900 milijuna eura, zahvaljujući čemu će biti obnovljeno oko 500 kilometara lokalnih i regionalnih pruga. Diljem Hrvatske već su otvorena brojna gradilišta na prugama, a što se tiče Krapinsko-zagorske županije u pripremi je obnova dionice od Zaboka prema Stubici koja će biti realizirana u 2025. godini.
Zadovoljan što je ova dionica pruge obnovljena i puštena u promet u predviđenom roku, gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović podsjetio je da je 4. rujna 1886. godine svečano otvorena novoizgrađena pruga od Zaboka do Krapine, a 4. rujna 2024. godine u promet je puštena obnovljena dionica te pruge, odnosno njome su opet nakon nešto više od pola godine, počeli voziti vlakovi. – Ova je pruga je iznimno važna jer je to najznačajniji gospodarski pravac Krapinsko-zagorske županije, a izuzetno je važna i za putnike koji idu prema Zagrebu. Obnovom pruge postignuta je mogućnost da vlakovi voze 80 km na sat, što je značajno jer je do obnove na pojedinim dijelovima, zbog dotrajalosti pruge, bilo moguće voziti tek 20 km na sat, naglasio je Gregurović, najavivši da sada slijedi obnova derutne zgrade željezničkog kolodvora Krapina.